Meer sporten, meer eten?

woensdag, mei 31, 2017 14:15

sportenHoewel veel mensen het erover eens zijn dat sporten gezond is, is de combinatie van sporten en lijnen nog wel eens een discussie. Veel mensen worstelen met deze combinatie. Wanneer je intensief vet verbrandt, word je immers ook hongeriger. En krijg je wel de nodige voedingsstoffen binnen wanneer je lijnt én ook nog fanatiek sport?

Veel mensen die sporten, zien niet direct het resultaat waar ze op gehoopt hadden. Het is voor een groot percentage zelfs de reden om weer te stoppen met sporten. Besef dat sporten maar een klein gedeelte is van het daadwerkelijke afvaltraject. Sporten mag dan 30% van het uiteindelijke resultaat beïnvloeden, de rest komt door aanpassing van voeding. Sporten zonder je voeding aan te passen, gaat dus nooit werken!

 

En tenzij je echt fanatiek gaat sporten (dagelijks meer dan een uur fanatiek sporten), heb je eigenlijk geen voedsel nodig om te compenseren. Gebruik je lichamelijke activiteiten dan ook nooit als een excuus om meer te kunnen eten! Dit is voor veel mensen de ultieme valkuil. Zorg dat je er niet in trapt!

Wel willen we je uiteraard aanraden om te gaan sporten! Vooral duursporten als wandelen, hardlopen of skeeleren zijn prima manieren om af te vallen. Om ‘gezond gewicht’ te winnen, kun je beter aan krachttraining gaan doen. Meer spiermassa betekent immers meer calorieën verbranden. Zelfs in perioden van rust!

Ga jij aan de slag? Doe dat dan een jaar gratis! Bij Basic-Fit kun je namelijk een jaar gratis sporten winnen! Veel succes en hou onze tips in de gaten.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

No comments yet.

Leave a comment